14 Mart 2012 Çarşamba

Hep haksız olamazsınız

İkili ilişkilerde hep haksız olmak mümkün mü?
Hiç sanmıyorum. İşte tam da bu yüzden şöyle bir karara vardım. Bir insanla olan diyaloglarınızda hep siz haksızsanız, bir şeyden rahatsız olur olmaz yine de suçlanan siz oluyor ve haksız hissettiriliyorsanız; "merhaba dünyalı karşında hep haklı olduğuna inanan bir insan var."

Kimse hatasız değildir, herkes özür dileyecek bir şeyler yapar bu hayatta. Hayatınızda özür dilediğiniz pek görülmemişse siz de o "hep haklıyım ben" tipindeki insanlardansınız. Ve bilin diye söylüyorum inanmayacaksınız belki ama " SİZ HEP HAKLI DEĞİLSİNİZ, BÜYÜK İHTİMALLE DE SIK SIK İNSANLARA HAKSIZLIK YAPIYORSUNUZ". 

Empati yetisi bu noktada önemli tabi. Bir düşünün o insan size niye kızdı, yaptığınız şeyi elbette ki kötü niyetle yapmış olmayabilirsiniz ama sonuçta o insanı kırdınız, üzdünüz, rahatsız ettiniz vs. Ters bir etkiniz oldu yani. İşi alttan alıp, ben aslında ters bir niyetle böyle bir şey yapmadım derseniz ezik bir insan olmazsınız korkmayın. Haksız olduğunuzu içgüdüsel olarak da sezersiniz zaten. Böyle durumlarda karşı saldırıya geçmeyin. Bir durun ve düşünün. Kibarca özrünüzü dileyin kapansın konu.

Bu kadar basit yahu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder