29 Nisan 2012 Pazar

Son 1-2-3

Uzun zaman olmuş yazmayalı.
Bir sürü saçma sapan olay oldu, ben beklentilerimi sıfırladım hayattan vesaire.
Yazmak için o kadar çok neden vardı ki nedenler yazma isteğimi sıfırladı.

Ciddi dersler çıkardım hayattan bu süreçte.
1. İnsanlar bireysel nedenlerle sizin hayatınızın ağzına yüzüne sıçabilirler.
2. Kimse vazgeçilmez değildir (eş, dost, sevgili hatta akraba)
3. Hayatınıza müdahale etmelerine ne kadar çok izin verirseniz o kadar işi abartırlar.
4. İnsanların yargılarını, düşüncelerini değiştiremezsiniz. Öyle ki siz ne kadar iyi bir insan olursanız olun, kötü olduğunuzu düşünenler hep olacaktır. O yüzden, şöyle bir insan olayım diyerek yaşamaktan çok, mutlu olmak için yaşamak mantıklıdır.
5. Bazen hiç farketmediğiniz kadar sever sizi insanlar, farkettiğinizde şaşırırsınız.
6. Kelimelerle etiketlemek anlamsızdır kimi olayları. Kendinizi iyi hissediyorsanız yaşayın gitsin.
7. En yakınınız dahi olsa sizi zora sokuyorsa uzaklaşmak lazım bir süre. Belki düzelir, belki düzelmez durum. Ama cevaplayamayacağınız soruları dinlemekten kaçınmak lazım.

Bu liste uzayıp gidiyor aslında. Hayata dair pek çok çıkarım işte. Hepsi benim için aşırı önemli çıkarımlar oldu.
Yeni bir şeyler olup  değişime uğrayana kadar derslerim bunlar benim.

Evet itiraf ediyorum hala canım yazmak istemiyormuş bunu farkettim.
Gittim ben.

2 yorum:

  1. hepsi etkileyici ve değerli çıkarımlar. genel geçer kurallar. Ancak, her zaman istisnai insanların da yer yüzünde dolışyor olabileceğini, iç olgunluğa ermiş insanların da var olabileceğini, yine de herkesin hata yapabileceğini akılın bi köşesinde tutmak, ümit var ve anlayışlı olmak gerekli.. Olumlu düşünmek, çözüme odaklanmak, maziyi mazide bırakabilmek hayatın içinde yol alabilmek için gerekli yaklaşımlar..

    açık yürekli temiz ve huzurlu bir yaşam diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Mustafa. İstisnalar hep var iyi yönde de kötü yönde de. Ve umudu yitirmek ölmek demek zaten bence. Kimi zaman baştan inşa edebilmek için bir şeyleri gemileri yakmak gerekebiliyor, farkındalıktan çıldırma noktasına geldiğinde evrende kimse yokmuşçasına kafa dinlemek huzur verebiliyor.

    Herşey gönlünce olsun güzel insan.

    YanıtlaSil